FANDOM

Kardynał Patrick Henry Roark
Mógł zostać prezydentem, ale wolał służyć Bogu[1].
- Marv.
Kim jest: Kardynałem
Komiksy, w których występował(a): Miasto grzechu
Filmy, w których występował(a): Sin City: Miasto Grzechu
W postać wcielił(a) się: Rutger Hauer

Kardynał Patrick Henry Roark – starszy brat senatora Roarka i stryj Roarka Juniora; opiekun Kevina; kardynał Kościoła Katolickiego. Wystąpił w opowieści Miasto grzechu.

CharakterystykaEdytuj

Kardynał był starszym mężczyzną, bez włosów na głowie. Według filmu Sin City: Miasto Grzechu miał zielone oczy. Dzięki połączeniu swego pochodzenia oraz autorytetu Kościoła stał się najpotężniejszym człowiekiem w kraju. Potrafił usuwać ze stanowiska burmistrzów i gubernatorów. Swemu bratu pomógł zostać senatorem. Kevina darzył ojcowskim uczuciem.

HistoriaEdytuj

W pewnym momencie przyszedł do niego Kevin dręczony wyrzutami sumienia. Roark próbował mu pomóc, jednak, gdy chłopak zaczął przysięgać, że w ten sposób czuł dotyk Boga Wszechmogącego, bowiem oprócz ciał swych ofiar "zjadał" również ich dusze, kardynał przyłączył się do niego. Nikt nigdy by się o tym nie dowiedział - na swoje "posiłki" wybierali, bowiem prostytutki, za którymi nikt, w ich mniemaniu, nie tęsknił i których nikt nie żałował - gdyby nie Goldie, której udało się uciec. Dziewczyna znalazła sobie obrońcę w postaci posiadającego nienajlepszą reputację Marva, co jednakże okazało się być na rękę kardynałowi i Kevinowi. W środku nocy chłopak zakradł się do pokoju, w którym spali Goldie i Marv i zabił dziewczynę, a Roark wezwał policję. Nie przewidzieli jednak ani tego, że Marvowi uda się zbiec, ani że zdążył się zaangażować emocjonalnie. Po dość brutalnym śledztwie Marv dotarł do kardynała. Przyniósł mu też głowę Kevina. Po krótkiej rozmowie, w której Roark wszystko mu opowiedział, Marv zabił go. Później prasa napisała, że morderstwo to nie miało żadnego motywu.

FilmEdytuj

W filmie Sin City: Miasto Grzechu postać kardynała Roarka odegrał Rutger Hauer.

CiekawostkiEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Sin City: Miasto Grzechu, wersja polska opracowana przez Studio Sonoria na zlecenie SPI International Polska.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki