Fandom

SinCity Wikia

Roark Junior

18stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Ethan Roark
Mógł, jako pierwszy z naszej rodziny zostać prezydentem! A przez ciebie stał się upośledzonym dziwadłem bez fiuta[1].
- Senator Roark do Hartigana.
Kim jest: Synem Senatora Roarka i psychopatycznym pedofilem-sadystą.
Komiksy, w których występował(a): Ten żółty drań
Filmy, w których występował(a): Sin City: Miasto Grzechu
W postać wcielił(a) się: Nick Stahl

Ethan Roark znany również, jako Roark Junior, Junior i Żółty drań - syn senatora Roarka, przyrodni brat Johnny'ego i bratanek kardynała Roarka. Oficjalnie był playboyem z szansami na zostanie w przyszłości prezydentem Stanów Zjednoczonych, w rzeczywistości jednak był pedofilem-sadystą, który dręczył, gwałcił i następnie brutalnie mordował małe dziewczynki. Wystąpił w opowieści Ten żółty drań oraz w jej kinowej ekranizacji Sin City: Miasto Grzechu.

CharakterystykaEdytuj

Junior był przystojnym, spokojnym młodzieńcem lubiącym drogie, sportowe samochody. Dzięki swoim koneksjom wszystko to, co robił uchodziło mu na sucho. Po terapii jego skóra i krew nabrały żółtego koloru, zaczął też wydzielać bardzo intensywny smród, przypominający rozkładające się zwłoki w upalny, letni dzień. Wypadły mu włosy z głowy.

HistoriaEdytuj

Noc. Do doków przyjeżdża Roark Junior. W jednym z hangarów, pod czujnym okiem Benny'ego i Lenny'ego, znajduje się jego ofiara numer cztery - jedenastoletnia Nancy Callahan. Pedofil uspokaja ją, kłamiąc, że sobie tylko porozmawiają. Do budynku wpada John Hartigan i zabija bliźniaczych ochroniarzy. Junior strzela do policjanta i ucieka z dziewczynką pod pachą. Hartigan dopada go na molo i odstrzeliwuje mu lewe ucho, prawą dłoń i genitalia. Zboczeniec zapada w śpiączkę.

Mija osiem lat. W celi Hartigana pojawia się śmierdzący, żółty gość w czarnym płaszczu. Nie mówi nic, tylko nokautuje byłego policjanta i pozostawia kopertę z odciętym palcem 19-latki. Hartigan daje się oszukać, przyznaje się do winy i zostaje zwolniony. Kiedy wychodzi z więzienia Junior zaczyna go śledzić. Trafia za starcem do Kadiego. Dowiaduje się jak wygląda dorosła Nancy i rusza za nią i Hartiganem w pościg. Dogoniwszy ich strzela kilkukrotnie, pudłuje. Hartigan jest celniejszy. Trafia Żółtego drania w szyję, dzięki czemu ten traci panowanie nad kierownicą i wypada z drogi. Nie ginie. Wślizguje się do samochodu eks-gliny i Nancy, gdy ci sprawdzają wrak.

Hartigan bierze prysznic. Żółty drań zachodzi go od tyłu, powala na ziemię i pyta się czy rozpoznaje jego głos. Hartigan rozpoznaje. Junior podwiesza go na żyrandolu tak, że były policjant ledwo stoi na palcach. Nancy wstrzykuje w szyję żółtą substancję. Dzwoni do Klumpa i nakazuje mu zabranie zwłok z motelu i przygotowanie "imprezy". Później mówi Hartiganowi, że dzięki tatusiowi może robić wszystko, że przez ostatnie osiem lat zabawił się jak nigdy w życiu, że jego ofiarą padły dziesiątki dziewczynek. Oświadcza, że teraz dokończy sprawę z Nancy, że będzie ją obrabiał całą noc. Dodaje, że gdyby nie tylu ludzi w okolicy zrobiłby to tutaj, na oczach Hartigana. Wykopuje stolik spod nóg byłego gliniarza i wychodzi.

Farma Roarków, stodoła. Roznegliżowany Junior biczuje podwieszoną za ręce Nancy. Chce, aby dziewczyna zaczęła krzyczeć. Striptizerka mówi mu, że Hartigan miał rację, że bez jej krzyku mu nie stanie, że jest żałosny. Rozzłoszczony Roark sięga po wielki, ząbkowany nóż. Zjawia się Hartigan. Junior grozi, że zabije Nancy. Starzec chce go zastrzelić, ale pada rażony atakiem serca. Syn senatora chce go dobić, jednak Hartigan się podrywa, wbija mu nóż w brzuch i uderza go w twarz. Żółty drań pada na wznak. Hartigan odbiera mu broń i wyrywa genitalia. Zaczyna też bić go w głowę tak, że zostaje z niej tylko żółta, krwawa miazga.

FilmEdytuj

W filmie Sin City: Miasto Grzechu rolę Juniora/Żółtego drania zagrał Nick Stahl.

CiekawostkiEdytuj

  • W formie żółtego drania Junior jest jedyną kolorową postacią w całej serii komiksów.
  • Rolę Juniora w filmie proponowano m. in. Leonardo DiCaprio.

PrzypisyEdytuj

  1. Sin City: Miasto Grzechu, wersja polska opracowana przez Studio Sonoria na zlecenie SPI International Polska

Więcej z Fandomu

Losowa wiki